dissabte, 8 de març del 2025

Les dones a l’oficina: un nou espai laboral als anys seixanta

A mitjans dels anys seixanta, el paper de la dona en el món laboral començava a expandir-se en un context de creixement econòmic i modernització industrial. Tot i que encara predominava la seva presència en sectors tradicionals com el tèxtil o el comerç, moltes empreses van començar a incorporar dones a les oficines per dur a terme tasques administratives essencials.

Les oficinistes, sovint joves amb formació en mecanografia i comptabilitat, eren responsables de les tasques administratives, l’atenció telefònica i el suport als departaments tècnics i de producció. La seva feina era fonamental per al bon funcionament de les fàbriques i empreses, però les possibilitats de promoció professional sovint estaven limitades en un entorn encara dominat pels homes en els càrrecs de direcció.

Tot i aquestes barreres, el treball administratiu va esdevenir una porta d’entrada al món laboral per a moltes dones i va assentar les bases dels canvis socials que, en les dècades següents, portarien a una presència femenina més consolidada i reconeguda en tots els àmbits professionals.


🖋  Assumpció Gabernet

📷  Oficinistes de l'empresa Roca Radiadors, l'any 1964.  AMG / Fons Montserrat Pujals / Autoria desconeguda

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada